Search
Now showing items 1-10 of 10
Criterios para la selección y uso de simulaciones en un grupo de profesores de Ciencias Naturales en formación
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-10-03)
In this paper we investigate the opinions of future teachers of Physics and Chemistry of the National University of San Juan (Argentina) about their experience in the use of simulations, the assessment they make about them ...
Significados de la Base Nacional Común Curricular (BNCC) en Brasil y la autonomía docente
(Pontificia Universidad Católica del Perú., 2023)
The objective of this paper is to present a theoretical discussion on the relationship between teacher autonomy and the implementation of the national curricular proposal in Brazil, Base Nacional Comum Curricular (BNCC), ...
Tango y paella. Porteñas y valencianos en el comisariado de exposiciones con acento educativo
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2014)
El presente trabajo introduce un nuevo planteamiento de gestión y comisariado de exposiciones, analizando dos proyectos expositivos con un marcado acento participativo, incidiendo en la vertiente social y educativa de ...
La formación del profesorado universitario en España: evolución y perspectivas
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2013)
In Spain, the first formal experiences in the field of University Teacher Training (abbreviated to FPU in Spanish) appear in the seventies, responding to isolated initiatives. In the eighties the first groups of FPU ...
Evaluación docente y portafolio: análisis del desempeño profesional docente en Chile
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-09-29)
This article explores the results of Teacher Evaluation in Chile during the last decade, especially those of the teacher portfolio and its subdimensions. The results show that, during the last years, unsatisfactory performance ...
Diseño y tipografía para formar a docentes en educación artística. De la caligrafía al universo digital
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-03-18)
This paper presents a reflection and proposal on the opportunity to recover the study of the image of letters in the Primary School Teacher Training. Theoretical references are discussed, the historical perspective is ...
Competencia lectora de estudiantes de Pedagogía: el desafío de quienes enseñan lengua
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-09-29)
El presente ensayo revela cómo la comprensión lectora de estudiantes escolares en Chile es un ámbito pendiente aún, en tanto no se muestra un mejoramiento real en los resultados de aprendizaje. Asimismo, establece que una ...
El Programa Nacional de Formación y Capacitación Permanente (Pronafcap)
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2010)
This article describes the main characteristics of the Teacher Training National Program that is leading by the Peruvian government since 2007 addresses to basic education teachers. Previous public training programs to ...
Evaluación de los aprendizajes en educación superior: aportes de fuentes académicas para docentes hispanohablantes
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-09-29)
The objective of this study was to investigate Learning Assessment as an integral part of the professional knowledge required for educators to assess whether educational objectives have been met at the tertiary level. A ...
Trayectoria formativa de los docentes de música escolar: estudio de caso en Lima-Perú
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-05-18)
This article presents the characterization of the training trajectory of music teachers from a private educational institution in Lima with the International Baccalaureate program, conducted in 2019. Using curriculum vitae ...